[Oprindeligt publiceret af Center for Cybersikkerhed]

Mange af os arbejder nu hjemmefra, hvilket kræver opmærksomhed på sikkerheden i forbindelse med hjemmearbejde.

De fleste får sikkert flere mails end normalt og arbejder måske også senere eller tidligere, end de plejer. De fleste sidder alene og har mange ting, der skal holdes øje med. Disse nye omstændigheder kan få os til at sænke paraderne, og derfor skal vi gøre en særlig indsats.
 
Det gælder i forhold at klikke på links i mails og sms’er. Det gælder i forhold til at passe på data – husk at din arbejdsplads’ regler for lagring af data gælder også hjemmefra. Og det gælder i forhold til misinformation, hvor vi skal være opmærksom på at tjekke, om en hjemmeside nu også er det, den udgiver sig for at være. Helt grundlæggende handler det om at bygge nogle gode sikkerhedsrutiner op.
 
For at hjælpe de mange der arbejder hjemmefra har Center for Cybersikkerhed udarbejdet en spørgsmål/svar, hvor vi besvarer en række af de mest almindelige spørgsmål om digital sikkerhed i forbindelse med hjemmearbejde.
 
Center for Cybersikkerheds spørgsmål/svar kan findes her.

Nødvendige (vis detaljer)

  • EPIServer

Intern statistik (vis detaljer)

  • Siteimprove

Tredjeparts (vis detaljer)

  • Twitter